חופשה עם הילדים או בלעדיהם | ליאן בודאגה בן חביב

יצאתם לחופשה עם הילדים. האם אתם בחופשה או עובדים קשה?

הורים רבים בוחרים בחופשה עם הילדים משום שהם מרגישים שהחופשה תתרום למשפחה או לחילופין, אינם מוכנים להיפרד מהילדים ולוקחים אותם עימם. כך או כך, בחופשה עם ילדים חשובה ההתארגנות, כדי שזו תהיה מוצלחת ולא תותיר את ההורים כועסים על עצמם שבחרו בכך, ואת הילדים משועממים ופורצים גבולות כשהם בארץ חדשה.
איך מתכוננים? 

  • זכרו, שבמהלך חופשה הילדים יוצאים מהשיגרה ועבורם זוהי סיבה מספיק טובה להתנהג אחרת ממה שהם רגילים. היציאה מהשגרה מוציאה ילדים קטנים מאיזון ודורשת מההורים הרבה כוחות נפש להתמודדות עם בחינת גבולות חדשים של הילדים.
    בנוסף, כשנוסעים למקום חדש, האוכל עלול להיות שונה, התרבות משתנה וצריך לקחת את כל הגורמים האלה בחשבון כשבוחרים את היעד או להתארגן בהתאם כדי לספק לילדים את צרכיהם עם דברים שהכנתם מבעוד מועד.
  • כדאי לתכנן חופשה עם עוד חברים שיש להם ילדים בגילאים דומים לגילאי ילדכם, כך לילדים יותר מעניין וגם להורים.

התאמת החופשה לגיל הילדים

גילאי לידה עד 2 

אוכל 
להביא לתינוקות תחליף חלב, ספוג ניקוי לבקבוקים. מספיק בקבוקים לטיסות ולנסיעות ארוכות, מכשיר לטחינת אוכל, לקנות ביום ההגעה: פירות, ירקות ועוד כדי שלא תהיו תלויים במסעדות. כדאי ללון במקום בו יש מטבחון מאובזר שיאפשר לכם להכין אוכל לילדים.

סדר יום
כדאי לשמור על סדר יום קבוע של אכילה ושינה כדי למנוע עייפות יתר שתתיש את התינוק ואת כל המשפחה.

אטרקציות
בגיל זה תינוקות לא מתעניינים במוזיאונים, ובאתרים היסטוריים. הם זקוקים לפעילויות כמו גני שעשועים, פינות חי, פארקים ועוד.

ציוד
כדאי להגיע עם עגלה (או לשכור במקום) לדאוג שתהיה מיטה מתאימה (עריסה, לול) במקום בו אתם לנים להביא צעצועים שיכולים להעסיק את התינוק בזמן נסיעות וטיולים בעגלה אם הטיסה ארוכה אז להזמין מחברת הטיסה "באסקט" לתינוק – זוהי עריסה קטנה בתוכה אפשר להשכיב את התינוק לישון במהלך הטיסה כדאי להצטייד במנשאים למיניהם בהתאם לגיל הילדים. בגדים עליונים למקרה שיהיה קר גם אם מזג האוויר צפוי להיות חם קופסאות לאחסון אוכל יעזרו במידה ותרצו לקחת עמכם אוכל למהלך היום. (עדיף להצטייד בקופסאות אלה מהבית) 

אמצעי בטיחות
יש להתארגן עם כיסאות בטיחות שתביאו מהבית או שתשכרו במקום. ילדים בגילאים אלה אינם מבינים את המשמעות של סכנה או אנשים זרים. יש להקפיד על קשר עין תמידי עימם ולא לאפשר להם הסתובבות חופשית במקום שאינו תחום או שאינכם יכולים להשגיח עליהם.

גילאי שנתיים - חמש

אוכל

כדאי ללון במקום בו יש מטבחון מאובזר שיאפשר לכם להכין אוכל לילדים כאשר אינכם אוכלים בחוץ. לקנות ביום ההגעה את מה שאתם צריכים לשם כך. ובכל בוקר להכין כריכים לנסיעה ולמהלך הבוקר. תמיד כדאי לצאת עם דברים שאפשר לנשנש בדרך כדי שלא תצטרכו לעצור בכל גחמה של רעב.ארוחות יותר רציניות אפשר להכין במקום בו אתם לנים, או לחילופין ללכת לחדר האוכל.קופסאות לאחסון אוכל יעזרו במידה ותרצו לקחת עמכם אוכל למהלך היום (עדיף להצטייד בקופסאות אלה מהבית).במקרה כזה יש לקחת בחשבון שהילדים עלולים לא לאהוב את האוכל או לא לאכול דווקא כשאתם בחדר האוכל. וכאן אני חוזרת להצעה הקודמת של להתארגן עם אוכל בחדר.

סדר יום

כדאי לדאוג שילדים שרגילים לישון צהריים ישנו באוטו או אם זה מתאפשר במלון כשעה וחצי לפחות. אם זה לא מתאפשר יש להשכיב אותם לישון מוקדם יותר בשעות הערב.  

אטרקציות

בגיל זה ילדים לא מתעניינים במוזיאונים ואתרים היסטורים למיניהם. הם זקוקים למקומות כמו פארקים, גני חיות, טבע עם אטרקציות לילדים. 

ציוד

  1. משחקים שיעסיקו את הילד במהלך נסיעות וטיסות
  2. מוסיקה לנסיעות (שירים שהילד מכיר) סרטים בהם יוכל לצפות במהלך נסיעה, אוכל לדרך, מים, חומרי יצירה ודפי צביעה.

אמצעי בטיחות

יש להתארגן עם כיסאות בטיחות שתביאו מהבית או שתשכרו במקום. ילדים בגילאים אלה אינם מבינים את המשמעות של סכנה או אנשים זרים. יש להקפיד על קשר עין תמידי עימם ולא לאפשר להם הסתובבות חופשית במקום שאינו תחום או שאינכם יכולים להשגיח עליהם.

גילאי חמש ומעלה

אוכל 

עבור ילדים שקשה להם עם מאכלים שאינם מכירים, אפשר להתארגן ולהביא מהבית דברים שלא מתקלקלים או לחילופין, לערוך קניות ביום ההגעה ולהתארגן בכל בוקר עם מספיק אוכל למהלך היום.

סדר יום 

בגיל זה ילדים יכולים להנות מאד מטיול ולהפיק תועלת רבה מכך. אפשר לערוך תוכנית והסבר על המקומות בהם תבקרו, כדאי ליצור שילוב של פעילויות אתגריות, פארקים, מוזיאונים, מקומות היסטוריים וטבע.

 ציוד

1. אוכל לדרך

2. מים

3. סרטים

4. ספרים

5. חומרי לימוד

אמצעי בטיחות

יש להתארגן עם כיסאות בטיחות שתביאו מהבית או שתשכרו במקום.יש לערוך עם הילדים שיחה מקדימה לגבי הוראות בטיחות במקומות זרים שתכלול את ההנחיות הבאות:

  • לא לדבר עם זרים
  • הילד לא הולך לשום מקום ללא הסכמת ההורים
  • קביעת נקודת מפגש בכל מקום הומה אליו אתם מגיעים, במידה והילד הולך לאיבוד
  • לדאוג שלילד יהיה פתק קבוע (בשפה המקומית) עם שם המלון והמקום בו אתם לנים
  • הסבר על איך עולים לאוטובוס, לרכבת ובמידה והדלת נסגרה בטרם הספקתם להתאחד לקבוע מה עושים (למשל: אם הילד בתוך הרכבת הוא יורד בתחנה הבאה וימתין עד שתגיעו. אם הוא נשאר בתחנה והדלת נסגרה כשכבר עליתם הוא מחכה בתחנה באותו מקום עד להגעתכם).