קסם ההקשבה לגוף | הילה בר סלע

איך מתחילים להקשיב לגוף? האם הוא באמת מדבר אלינו? מה הוא רוצה להגיד? במאמר קצר וקולע, הילה בר סלע פסיכוטרפיסטית אינטגרטיבית ומטפלת במגע מתרגלת אותנו איך להקשיב באמת לרחשי הגוף. בסופו של דבר, הגוף לא יודע לשקר. ואם נקשיב לו, נוכל לרפא את עצמנו.

קרא עוד  

הקשבה רב חושית | יעל וינברגר אנקונה

הקשבה רב חושית, מה זה אומר? כמה פעמים שמעתם את המשפט "למה את/ה לא מקשיב/ה לי?". הכוונה בדרך כלל היא לאוזניים. כשלמעשה האדם שמולנו מבקש שבאמת נקשיב לו. עם כל החושים. איך אפשר להקשיב עם העיניים, האף, הפה? איך אפשר להפוך את ההקשבה לאמיתית ולייצר יחסים טובים יותר עם עצמנו ועם הסביבה. יעל וינברג אנקונה- מטפלת בתנועה ובמגע מעירה אצלנו את ההקשבה פנימה.

קרא עוד  

עבדים היינו – או: כולם שונאים לנקות, לא? | רוזויטה פבזנר

מכירים את זה שממש, אבל ממש לא בא לכם לקום בבוקר? או לנקות? או לעבוד? האם אפשר לרפא חוסר חשק לנקות? מסתבר שכן. מוזמנים לקרוא את הפוסט של רוזויטה בו היא משתפת בפירוט על תהליך הריפוי שעשתה לעצמה ועזר לה להשלים את הניקיונות לפסח יותר בקלות ועם פחות מלחמות פנימיות.

קרא עוד  

סוד הקסם של הצחוק | ד"ר גלינה יאבסטטי קרצמר

הצחוק הוא קסם, פייה קטנה בלתי נראית עפה באוויר והופכת כל כישלון, כל נפילה, כל תסכול לסיפור מצחיק. איך המוח שלנו עושה את הקסם הזה, למה אנחנו צוחקים ואיך הצחוק משפיע על הגוף ועל הנפש שלנו? מאמר מרתק על הצחוק. מה קורה בנו כשאנו צוחקים, איך הצחוק עוזר להתמודד עם מצבים קשים, האם ידעתם שהוא מגן עלינו? ושהוא יכול גם לרפא? כנסו למאמר של ד"ר גלינה יאבסטטי ותגלו.

קרא עוד  

רגשות - מה עושים איתם? | אביבה שוורץ

רגשות - מה עושים איתם?אביבה שוורץ פסיכותרפיסטית אישית, זוגית ומשפחתית משתפת (בעילום שם כמובן) במקרה מהקליניקה דרכו היא גם מסבירה לנו בצורה פשוטה ותמציתית מה עושים עם רגשות שמטלטלים אותנו.תודו לה אח"כ ;-)

קרא עוד  

איך מוצאים את תחושת החופש בגוף? | הילה בר סלע

פוסט קצר, עמוק ומשחרר של הילה בר סלע - נקודת מגע, בו היא משתפת אותנו במקרה מהקליניקה שמראה את הקסם שהיא עושה כשבאים אליה. כאבים פיזיים, הגבלות תנועה, כיווצים בגוף מבטלים לנו את תחושת החופש שבגוף. אך מה עם תחושת החופש שבנפש? האם יש קשר? כנסו ותגלו קסם.

קרא עוד  

להחזיר את החופש שהאלרגיות לקחו לך | רוזוויטה פבזנר

מי שסובל מאלרגיות או רגישויות יתר יודע עד כמה הן יכולות להגביל את החופש שלו: את החופש לאכול מה שמתחשק לך את החופש לאכול מחוץ לבית או אצל חברים את החופש הבסיסי של לנשום ללא הפרעה את החופש להסתובב איפה שבא לך – בלי לחשוש מהתקף. למזלנו יש דרך להשתחרר מאלרגיות ורגישויות ולהחזיר את החופש: אייפק היא שיטת טיפול הוליסטית-אנרגטית, שמבוססת בגדול על הקינסיולוגיה והרפואה הסינית. היא מבוססת על שיטת NAET ששני 'אבות השיטה' הם: עדי שאנן ודר' אורי קניג שלמדו אצל ד"ר נמבודריפאד בארצות הברית, והוסיפו כל אחד תכנים מהתחום שלו: עדי שאנן ואישתו סיגל מהרפואה הסינית דר' אורי קניג מהפסיכולוגיה הקלינית. ביחד הם יצרו שיטה מקיפה שמועילה גם בטיפול באלרגיות ורגישויות יתר, גם בהרבה מחלות אוטו-אימוניות וגם במצבים רגשיים שונים כמו חרדות, מצבי לחץ ודפוסים התנהגותיים לא רצויים.

קרא עוד  

איזון בין טיפול תרופתי לטיפול טבעי(ללא תרופות) בפסיכיאטריה וברפואה | ד''ר גלינה יאבסטטי קרצמר

מאמר מרתק של ד''ר גלינה יאבסטטי קרצמר, מומחית בפסיכיאטריה למבוגרים, שמסבירה באופן מקצועי ופשוט מתי כדאי לפנות אל התרופות הפסיכיאטריות, מהן ההשפעות של הרפואה הטבעית והאם ניתן וכדאי לאזן ביניהן. היא גם מגלה לנו עובדות מעניינות על סם המורפיום והקוקאין ושוברת מיתוס לגבי חומרים טבעיים. שווה להיכנס למאמר.

קרא עוד