איך נוכל לנצח את הפחד כדי להשיג את המטרות שלנו בחיים | מור קליינר

אומץ הוא לא העדר פחד, אומץ הוא היכולת להתמודד עם הפחד, להסתכל לו בעיניים ולהרגיש שאנחנו יכולים לו.  

הנרי פורד אמר פעם: "אם אתה מאמין שאתה יכול, או אם אתה מאמין שאתה לא יכול, אתה צודק בשני המקרים".
אומץ הוא למעשה האמונה שאנחנו יכולים להתמודד עם האתגר שנמצא מולנו.
 

לפני מספר שבועות הגיע אלי לקליניקה גבר בן 40 שרצה לשפר את התוצאות העסקיות שלו.
בשיחה הראשונית הוא סיפר לי שהוא מטפל בעל קליניקה פרטית והוא רוצה להגדיל את כמות המטופלים שלו כדי להעלות את ההכנסה שלו. בנוסף הוא רוצה לפתח תכנים ולהפוך אותם לקורסים אינטרנטיים. כששאלתי אותו למה זה חשוב לו לעשות את זה? הוא ענה שהוא רוצה להעלות את ההכנסה שלו,  לעזור לכמה שיותר אנשים, להרגיש מסופק ומשמעותי והוא רוצה להרגיש ודאות וביטחון כלכלי. 

כשהגיע אלי לקליניקה וירדנו לשורש העניין התברר לי שהוא לא עושה שיווק בכלל. כאשר שאלתי אותו איך מגיעים אליו לקוחות הוא ענה שהם מגיעים מפה לאוזן. הסכמתי איתו שמתעניינים שמגיעים מפה לאוזן דרך המלצות הם לידים מצויינים לעסק, אבל האם נכון לעסק להתבסס רק עליהם?
כאשר דיברנו על שיטות שיווק שונות דיברנו בין השאר על סרטוני שיווק. המטופל התנגד מיד ואמר שהוא לא מאמין סרטוני שיווק. כשירדנו לעומק העניין הבנו שיש לו אמונה מגבילה: הוא האמין שהוא לא מצטלם טוב בסרטונים.
ברגע שהבנו את זה שאלתי אותו שאלות שמטרתן הייתה לערער את האמונה שלו, כמו:
מי קבע שאתה לא מצטלם טוב? איך אתה יודע שזה לא טוב? כמה סרטונים עשית כדי להגיע למסקנה שאתה לא מצטלם טוב? האם אפשר לעשות דברים טוב בלי ללמוד ולהתאמן עליהם קודם? האם אתה מכיר אנשים שעושים סרטונים טובים ואפשר ללמוד מהם? איזה מיומנויות אתה יכול לרכוש שיכולות לעזור לך ליצור סרטונים טובים? 

בסוף השאלות האלה הוא הבין שבעצם יש לו פחד לעמוד ולדבר מול מצלמה. יש לו אמונה שמגבילה אותו: הוא לא מרגיש שהוא מספיק טוב והוא פוחד שלא יאהבו אותו.


השאלה שהצעתי לו לשאול את עצמו היא לא אם הוא מצטלם טוב או לא, אלא מה הוא צריך כדי ליצור סרטוני שיווק טובים?והתשובה שלו היתה פשוטה: "אני צריך ביטחון" הוא אמר.

 ברגע שהבנו שחסר לו ביטחון עשיתי לו תהליך NLP שנקרא 'עיגון'. בתהליך זה חיזקנו לו את הביטחון ע"י התחברות לזיכרון שבו הוא חווה תחושת ביטחון.
בנוסף הוא הבין כי מעולם לא למד לעשות סרטונים ומה שהוא צריך זה ללמוד איך לעמוד ולדבר מול מצלמה כדי לקבל יותר ביטחון במה שהוא עושה. 

  לאחר שנפלה אצלו התובנה הזאת ולאחר שהרגיש יותר בטוח בעצמו בעקבות העיגון, הוא הסכים לקחת על עצמו אתגר שנתתי לו ולצלם את עצמו בסרטון שיווק קצר של 2 דקות.
לאחר מספר ימים הוא שלח לי את הסרטון שהיה נראה מצוין. כמה דקות אחר כך הוא צילצל אלי והיה מאוד נרגש. הוא למד וצפה בתכנים על איך לעמוד מול מצלמה והפעם כשהוא צילם את עצמו בסרטון הוא אהב את מה שהוא ראה. הוא סיפר לי שלא רק שהוא הולך לצלם סרטוני שיווק, הוא הולך לצלם את הקורסים האינטרנטיים שחלם לעשות ועכשיו יש לו את הביטחון לעשות את זה.

לאחר התהליך הזה הוא צילם סרטון שיווק שעזר לו להגדיל את כמות הלקוחות וההכנסות שלו, והיום הוא עובד על הקורס האינטרנטי הראשון שלו. 

ברגע שאנחנו מתמודדים באומץ עם האמונות המגבילות והפחדים שלנו, משהו בנו משתחרר ונהיה בטוח וקליל יותר וזה מאפשר לנו לפעול.
כשאנחנו יוצאים מאזור הנוחות שלנו, שהוא למעשה אזור הנכות שלנו, אנחנו מגלים בעצמנו כוחות אדירים שלא הכרנו קודם ועולה בנו מן תחושה כזו נפלאה שאנחנו מסוגלים לעשות הכל. כי לצאת מאזור הנוחות שלנו זה אומר לפרוץ את הגבולות שאנחנו הצבנו לעצמנו, והגבולות האלה הם האמונות שלנו לגבי מה אנחנו מסוגלים או לא מסוגלים לעשות.

אנדרה ז'יד, סופר צרפתי שזכה בפרס נובל לספרות, אמר פעם:
"אי אפשר לגלות אוקיינוסים חדשים בלי האומץ לאבד את מראה החוף".
 כשאנחנו מתמודדים ומשתחררים מהפחדים שלנו זה מאפשר לנו לצמוח ולגדול כבני אדם.

תזכרו - אומץ הוא לא העדר פחד, כולנו פוחדים וזה טבעי.
אדם אמיץ הוא אדם שמאמין ביכולות שלו להתמודד עם אתגרי החיים,להסתכל להם בעיניים, להרגיש שהוא יכול להם ולהמשיך ללכת, כדי להשיג את המטרות שלו.


 מור קליינר - 050-6880070
מטפל לזוגיות וקריירה בשיטת NLP