איך לאזן התקף חרדה | אדווה קאפ


כן, גם אני חוויתי בעבר תקופה של התקפי חרדה.
בדיעבד אני יכולה לומר שזה היה חלק מתהליך ההתפתחות האישי שלי. באותה תקופה גדלתי להכיל קשת רחבה של רגשות וחלקים בי.

למה אני משתפת אתכם בכך?
קודם כל, כדי שתדעו ותזכרו שהתקף חרדה הוא מנגנון פנימי של הלא מודע שלנו והוא כביכול מגן עלינו ויחד עם זאת מסמן מוכנות פנימית לשחרור והתפתחות אישית.
אז תלמדו מהתקפי החרדה שלכם. על עצמכם, על הקשר של הגוף והנפש ותנצלו אותם בשביל ליצור ריפוי ושחרור בתוככם.

דבר שני, אני רוצה לשתף אתכם בעוד תובנות שגיליתי באופן כללי על התקפי החרדה שהיו לי שלדעתי יכולים להאיר גם לכם.
תיקחו את מה שמדבר אליכם וטוב לכם, ומה שלא- שישאר רק שלי;-)

דברים שלמדתי שכדאי להפוך לאורח חיים בכדי לשמור על איזון ולמגר התקפי חרדה:
1. כל יום מדיטציה- בין 5-20דק', מה שאת מאפשרת לעצמך זה טוב.
מדיטציה שבה את מביאה את הנוכחות שלך לכאן ועכשיו. מתחברת לאדמה ומתקרקעת. מחזקת את החיבור עם הסנטר שבך, עם העוצמות ותחושת הביטחון שבך.
המדיטציה עוזרת לשמור על מרחב מודעות בו אנו יכולים להתבונן על החרדה ולא להיסחף איתה ובכך לשמור על האיזון שלנו. לאורך זמן אנחנו הופכים את מצב הנוכחות שלנו כחלק ממי שאנחנו ויוצרים חיים יותר רגועים ומודעים ומפחיתים סיכוי להתקפי חרדה.

2. פעילות גופנית שמזרימה אנרגיה ודם- אני אישית ממליצה על פעילות אירובית מתונה, כמו הליכה מהירה. 15-60דק', מה שאת מאפשרת לעצמך זה טוב.
הליכה באופן כללי טובה לכל מערכות הגוף והנפש. ובהקשר לחרדה היא משחררת עומסי אנרגיה ולחצים ויוצרת זרימה בתוכך בכל הרבדים- גוף, רגש, אנרגיה, תודעה.

3. אכילה מאוזנת ובריאה - שמתי לב שכשנוצר בי רעב לאורך זמן זה מהווה טריגר לחרדה. כנ"ל גם אכילה עודפת.
אני אישית שמתי לב שירקות מקרקעים אותי. מצאתי שגם לחם מקרקע אותי. יחד עם זאת, מאכלים עם קמח לבן וסוכר יוצרים טריגר להתקף.
מזמינה אותך לבדוק איך האוכל משפיע עלייך ועל החרדה שבך.

4. לישון טוב- בימים שהייתי עייפה הרגשתי שזה יכול לעורר בי את החרדה. לכן אני ממליצה לישון טוב. לא ליצור מצב של עייפות או עומס שמתיש בשגרה שלכם, בטח שלא לאורך זמן.

5. לעשות עבודה פנימית מודעת- על מנת לרפא את החרדה ולהיפתר ממנה, יש להיות מודעים לכל מה שמעלה בנו את רמת החרדה ולעשות עבודה פנימית מולו. לשחרר ולרפא את מה שמבקש בתוכנו. בין אם זה סיטואציה מסויימת או אדם ספציפי, לבדוק מה הוא מעורר בי, לחקור את הסיבות וליצור שם ריפוי ושחרור.
ממליצה כמובן להיעזר בתמיכה מקצועית.

6. לשהות בטבע- אם אפשר 'זמן טבע' כל יום.
להתבונן בטבע שעושה לנו נעים וטוב. שנותן לנו קונוטציה של בטחון ויציבות. שמחבר אותנו לעצמנו.
אני ממליצה: עצים, עציצים, אדמה, דשא. וזה כי שמתי לב שנוף גדול או עוצמתי מידי(כמו ים סוער או הרים ענקיים) לפעמים גם עוררו בי חרדה.
אז חשוב באמת לבחור טבע שמחבר, מקרקע ומיטיב לאורך זמן.

7. לזכור להיות אוהבת לעצמך- לקבל את המצב כמו שהוא במקום לשפוט ולבקר את עצמך שמשהו לא בסדר בך, שאת משתגעת ו/או אחר.. לתת לעצמך את הזמן שלך להירפא. לתת לחרדה את הזמן שלה להיות ואז לחלוף במקום לבטל, להסתיר, להתעלם, לשפוט ו/או אחר.. לזכור שהחרדה קיימת בך, אך לא מגדירה את מי שאת.

בזמן התקף-
1. לזכור שהכל חולף- בעיקר ברגע ההתקף, אם את מצליחה להיות מודעת (זה עניין של תרגול. ובהחלט אפשרי) ולהזכיר לעצמך שהכל חולף זה כבר מכניס את החרדה לפרופורציות. וחרדה עם מסגרת היא לא גדולה כמו שהיא נחווית.

2. לדבר עם אדם שרואה אותך כמו שאת ולא מבטל או מסתכל עלייך ומרים גבה, שנוסך בך בטחון ורוגע ונוכח איתך. לתקשר איתו, לספר לו מה את חווה וחשוב גם ליצור קשר עין. אלו פעולות שעוזרות לנו לצאת מהחוויה האישית המאוד עוצמתית שלנו וזה עוזר להרגיע את החרדה.

3. לזכור שבזמן חרדה יש בנו מחשבות ופחדים שלא באמת קיימים במציאות כרגע. גם כשהגוף מגיב כאילו הסכנה היא ממשית - לזכור שברגע שאת מודעת ולא נסחפת עם הפחד שמתעורר, גם זה יחלוף ויתגלה כלא אמיתי.

4. להביא את המודעות אל כפות הרגליים- לנשום אליהן כך: בשאיפה ללחוץ אותן לרצפה, בנשיפה להרפות. אפשר גם עם כפות הידיים. או לגעת בכפות הרגליים. זה תרגיל שעוזר לנו להחזיר את הנוכחות לכאן ועכשיו, להתקרקע ולהתחבר לתחושה של בטחון עד כמה שאפשר במצב שכזה..

5. לאפשר לעצמך לנח לאחר ההתקף- מנוחה שמרגיעה ומחבקת לעצמך. בזמן התקף חרדה כל הגוף ער, כל החושים מתחדדים ואנו מוציאים המון אנרגיה בזמן קצר. לאחר התקף אנחנו מותשים כי הגוף זקוק למנוחה - הקשיבי לגוף ותני לו לנח. ואם זה בא עם חיבוק עצמי זה בכלל מבורך.

מקווה שהארתי קצת על החרדה שבך.
את מוזמנת לדבר איתי ויחד ניצור בך איזון וריפוי.
שולחת לך אהבה, אדווה:-)
052-4578877
My Size - My Way - לאהוב את עצמך בגוף ובנפש
דימוי עצמי. דימוי גוף. איזון גוף-נפש.

רוצים לקרוא מאמרים נוספים שלי - לחצו כאן